Anti Global Warming Campaign? Think Again

Will anti global warming campaign would do significant impact? Well, for me, no, it wont.

This is several issues to be considered:


1. Big enemies

Global warming is not only about how we change our habit in using electricity. Its not as simple as  “start from simple things around us now”, but includes more: big players.

It includes industries, the one who spent big electricity. It  includes big number of low class worker who get paid by them. And a big number of consumer. It includes local government who get tax revenue from them, and get them pushing economic growth of their region.

It includes the capitalists lobby to the politician: give them money to do extravagant campaign before the election, to get enough vote they needed.

There are big players in the industry. And it happens everywhere. Not only in US, who produce carbon more than other countries on earth. Not only in Indonesia, where the forests turns out to be empty land in just years. Its just two examples that popped out in my head in a second. To be added in this list is ALL country in earth, who consistently, make this planet warmer.

2. Not-so-big heroes

Contrary, there are dwarf heroes who scattered all around the world. Thinks that doing campaign would do something significant to change this.

3. Fake

I’m talking about green marketing, green political campaign. I’m talking about most people who use the environmental issues as their vehicle. To get power. To get position. To be voted. To make people buy their products. To get their event became more popular.

5 responses to “Anti Global Warming Campaign? Think Again

  1. D you really think so?

  2. Mmm gw mao berbagi aja karena kerjaan gw yg skarang ada hubungannya sama kampanye ini, jd dengan adanya global warming masalah yg muncul gk sekadar lingkungan,tp udah menyangkut ke hal lain sampe masalah HAM, intinya efek dr global warming dirasain paling berat sm 3 kelompok rentan: petani, orang miskin, dan nelayan. Jd apa yg diperjuangin orang2 dalam kampanye ini jg untuk kemanusiaan ney.. Lebih lengkapnya ngobrol aja deh,capek ngetik gw,hehehe

  3. minta dikomentarin banget deh postingan lu yang ini. well, saat ini gw udah masuk dalam kampanye ini dan menjadi bagian dalam gerakan ini. apa yang udah gw tangkep adalah kampanye tentang isu ini bukan hanya tentang lingkungan dan bagaimana menyelamatkan bumi yang makin panas tapi ini juga udah menyentuh isu HAM ney… jadi dampak dari pemanasan global itu paling besar pengaruhnya pada 3 kelompok: petani, nelayan, dan orang miskin, jadi yaa apa yang diperjuangin dalam hal ini emang bener2 untuk kemanusiaan dan gak hanya sekadar lingkungan aja ney… btw capek ah kalo mesti ngetik, ngobrol2 aje deh kalo ketemu heheheh

  4. @Kristina
    Yes, i really think so. In fact, there are some other things that i want to add that points out that this anti global warming campaign not strong enough to counter the progress of global warming itself.

    But still, i write this to points out that there are people who uses this issue for their own good. I’m talking about the politicians, who grabs environment issues to gain vote. I’m talking about industries who uses green marketing to get attention from public.

    But above all, i want to points out that we don’t do enough to counter what industries do.

    @Inal
    Gue sinis banget dalam hal ini, buat nelanjangin kampanye global warming yang enggak tulus. Entah itu aktivis kampus yang mengadopsi nilai-nilai “cinta lingkungan” tanpa bener2 sayang lingkungan, politikus yang pake isu lingkungan buat cari perhatian massa, industriawan yang ngejalanin green marketing [padahal semua buat cari perhatian publik].

    Gue gak suka banyak kepentingan yang masuk di isu global warming. Padahal, disaat yang sama, illegal logging masih banyak banget. Perusahaan2 masih pake bahan2 yang ngebahayain lingkungan. Dll.

    Belom lagi implikasinya ke isu kemanusiaan yang lain, kayak yang elo sebutin tadi.

  5. yah setiap isu yang populer emang pasti bakal disisip2in sama jualan si, tapi ya itu kita jangan terlalu skeptis dan akhirnya menganggap itu sebagai angin lalu, kan emang isu ini bener2 krusial, gak peduli agama lu apa, pandangan politik lu apa, udah ah lagi males mikir gw, heheheh

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s